کد خبر: ۵۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024

 نیمه اردیبهشت ماه، آغاز فرآیند بررسی الکترونیکی نقشه های ساختمانی در اهواز

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از ۱۶ اردیبهشت ماه جاری همه فرآیندهای بررسی نقشه به صورت غیرحضوری از طریق سامانه‌های الکترونیکی انجام می‌شود.

   به گزارش سازه نیوز و به نقل از  امور ارتباطات معاونت شهرسازی و معماری، هدایت‌اله زارع‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: این اقدام در راستای پیشبرد اهداف شهرداری الکترونیک و تکریم ارباب رجوع به منظور کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی که یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها در حوزه شهرسازی کلانشهرهاست، انجام خواهد شد.

معاون شهردار اهواز ادامه داد: ساز و کار و زیرساخت لازم برای مبادله الکترونیک نقشه ها بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی برقرار شده و براساس آخرین تصمیمات و هماهنگی های انجام شده با نظام مهندسی مقرر شد از تاریخ ۱۶ اردیبهشت نقشه های ساختمانی و نما مناطق هشتگانه براساس فرآیند تعریف شده -بررسی کنترل یا اصلاح و تایید نقشه ها- در شهرداری اهواز از طریق سامانه های شهرسازی انجام شود.

وی تاکید کرد: از این تاریخ به بعد بررسی نقشه های رسیده از سازمان نظام مهندسی و دفاترمهندسی صرفاً از طریق فرآیند مذکور انجام می شود و خارج از آن امکان پذیر نیست.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز با اشاره به مزایای این طرح اذعان کرد: با این اقدام مشکلاتی که در حوزه خدمات مهندسی و نقشه های ساختمانی در روش مبادله دستی داشتیم به شدت کاهش می یابد و همزمان با افزایش دقت در بررسی نقشه ها، کاسته شدن از مراجعات حضوری و در نهایت کاهش قابل توجهی در زمان گردش صدور پروانه را شاهد هستیم. ضمن آنکه پس از بررسی نقشه ها، نتیجه از طریق سامانه پیامکی برای ارباب رجوع ارسال می شود.

هدایت اله زارع زاده در پایان ابراز امیدواری کرد: با اجرای صحیح این اقدام رضایت عموم شهروندان و جامعه انبوه سازان و سازندگان مسکن را در پی داشته باشد.